سلام ايرانِ من سلام ايرانِ من .

سلام ايرانِ من

نرده فرفورژه تراس و بالكن راه پله

نرده فرفورژه تراس و بالكن راه پله

 

امروزه پلكان تنها به نوع رايج و مرسوم قديمي خود يعني نرده راه پله فلزي منتهي نمي گردد؛ بلكه مي توان خريد نرده فرفورژه امروزي را به صورت ها و اشكال مختلفي در منازل مسكوني خويش و يا كافي شاپ و رستوران، تالار، فروشگاه هاي بزرگ و پاساژ ها و… بكار بست كه علاوه بر تضمين امنيت، زيبايي دوچنداني را به محيط اطراف خود ببخشد. بنابراين اگر قصد خريد نرده فرفورژه راه پله داريد، بايد اولا به اين نكته واقف باشيد كه نرده راه پله فلزي كه در گذشته به شكل ساده و بي آلايش خويش مرسوم بوده نيز كماكان وجود دارد ولي نه به همان شكل و قالب سنتي خويش؛ بلكه در قالب و طرحي جديد كه با مدل هايي كه در خود در طي اين سال ها ديده است، سبب هجوم مردم به خريد نرده راه پله فلزي شده اند. پس هنوز هم مي توان از پله مار پيچ فلزي استفاده كرد با اين تفاوت كه طرح هايي كه در اين حفاظ هاي آهني امروزه در نرده راه پله كارگذاري مي شود .طبيعتا با طرح ساده گذشته بسيار متفاوت و زيباتر مي باشند ضمن اينكه استحكام و امنيت اين نرده ها نيز در نظر طراح لحاظ شده است تا با مقاومتي بالاتر تضمين سلامتي جان افراد گردد.

اما در صورتي كه مي خواهيد خود را وارد يك وادي ديگري كنيد و از طرح هاي خود را خلاص كنيد و رو به طرح هاي ديگري آوريد، بايستي خاطر نشان كرد كه امروزه شما مي توانيد نرده راه پله منزل يا هر مكان پلكاني ديگري را با جنس هاي ديگري غير از چوب نيز امتحان كنيد تا زيبايي خاص و منحصر به فردي به فضاي اطراف خود حكمفرما سازيد.

درب پاركينگ آهني طرح چوب

 

سالها است كه ديگر در ساختمان ها در بخش ورودي به خصوص در پاركينگ ساختمان كارائي ندارد. در برخي از موارد كه ساختمان ها به صورت جنوبي هستند از درب ورودي چوبي براي ساختمان استفاده ميكنند . بيشتر ساختمان هاي لوكس داراي درب چوبي ورودي حياط هستند .ساختمان هاي جنوبي كه در مناطق بالاي شهر عموما ساخته ميشوند از اين نوع درب ها استفاده ميكنند. . اين درب ها با توجه به اينكه ريشه اي قديمي در زندگي بشر داشته اند، اما همواره نتوانسته اند خود را با نيازهاي جديد تطابق دهند. اين موضوع شايد يكي از دلايل اصلي حذف شدن درب پاركينگ چوبي از چرخه انواع درب پاركينگ است . هر درب پاركينگ كه بتواند نياز هاي ما را برآورده كند يك درب پاركينگ مناسب محسوب ميشود . از درب فلزي طرح چوب پاركينگ چوبي مدتها است كه به عنوان يك درب ورودي حياط و درب ورودي اطاق استفاده ميشود . درب پاركينگ چوبي فقط آن هم به صورت چوب هاي گران قيمت ترموو كه تركيب فلز وشيشه و آن است استفاده ميشود . امروزه بيشترين استفاده درب پاركينگ چوبي به جهت استفاده در باغ ها و ويلا استفاده ميشود . امروزه نوعي چوب با نام ترمووو با استفاده از تكنولوژي روز ساخته شده است كه به دليل قيمت بالا و خراب شدن به مرور زمان توجيه استفاده ندارد. از درب چوبي در ساختمان ها براي ساخت انواع درب لابي و هتل استفاده ميشود . امروزه در ساختمان ها بيشترين استفاده از درب چوبي در بخش درب ورودي ضد سرقت و درب لابي است .

درب پاركينگ چوبي و امنيت

همواره امنيت يكي از مهم ترين بخش هاي طراحي يك درب پاركينگ است كه در مورد درب چوبي اين مورد نقطه ضعف بزرگي محسوب ميشود . احتمال آتش گرفتن ، ايجاد خش بر روي رنگ ، نبود تنوع در شكل رنگ و رگه دار بودن از مهم ترين مشكلات درب پاركينگ ساختمان چوبي است .

انواع درب برش ليزري CNC ( برش ليزري و آهني )

 

همانطور كه ميدانيد، صنعت حفاظ و نرده سازي در ايران پيشرفت بالايي داشته است و به يك صنعت مجزا تبديل شده كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي ليزري ويلايي معروف است. اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد. در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين شكل دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب ليزري ساخته مي شد اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود. در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي ويلايي را بسازند ابتدا ميله هاي آهني را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند. اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.

براي مشاوره با كارشناسان فرفورژه آنلاين در تماس باشيد.

 

منبع : خبرگزاري مهرنيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۷:۳۳ توسط:sam موضوع: